iMuSciCA

Interactive Music Science Activities
Το iMuSciCA αποσκοπεί στην υποστήριξη της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων (Φυσικής, Γεωμετρίας, Μαθηματικών και Τεχνολογίας) από τους τομείς των Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες μουσικής με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων δημιουργικότητας και μαθησιακής εμβάθυνσης από μαθητές (ηλικίας 12-16 ετών) της δευτεροβάθμιας εκπαίδευση. Για την επίτευξη αυτού του στόχου το iMuSciCA εισάγει νέες μεθοδολογιες μάθησης σε συνδυασμό με καινοτόμες τεχνολογίες για την υποστήριξη ενός ενεργού, συνεργατικού, εξατομικευμένου και ελκυστικού τρόπου μάθησης. Οι τεχνολογίες παρέχουν στους μαθητές και καθηγητές τρόπους για συνεργασία, συνδημιουργία και συλλογικό τρόπο κατάκτησης της γνώσης.
Το iMuSiCA θα περιλαμβάνει ένα σύνολο από καινοτόμα εργαλεία και υπηρεσίες λογισμικού που θα ενσωματώνονται σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα όπως: (α) ένα διαδραστικό 3D περιβάλλον για τη σχεδίαση εικονικών μουσικών οργάνων, (β) προηγμένες τεχνολογίες για την υπολογιστική παραγωγή και ανάλυση μουσικής, (γ) πολυτροπική διάδραση με χρήση χειρονομιών και ψηφιακού στυλό για την εκτέλεση και συνδημιουργία μουσικής, (δ) 3Δ εκτύπωση για την φυσική αποτύπωση του εικονικού μουσικού οργάνου.
Η πλατφόρμα θα ενσωματώνει ένα σύνολο διεπιστημονικών εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων στο διερευνητικό τρόπο μάθησης με την επίλυση προβλημάτων στους τομείς των Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών σε συνδυασμό με την Μουσική (STEAM). Η πλατφόρμα iMuSciCA θα αξιολογηθεί πιλοτικά σε πραγματικές συνθήκες μάθησης από μαθητές και καθηγητές σχολείων από τρεις Ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Ελλάδα και Γαλλία). Το έργο υλοποιείται με στενή συνεργασία από ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια και τη βιομηχανία που διαθέτουν τεχνογνωσία στις καινοτόμες τεχνολογίες και στην STEAM παιδαγωγική προσέγγιγη. Το iMuSciCA φιλοδοξεί να αποτελέσει μια πρωτοποριακή προσέγγιση για τη χρήση της μουσικής στην προώθηση της δημιουργικότητας και της βαθύτερης μάθησης, θέτοντας έτσι τη βάση για την υιοθέτηση της STEAM παιδαγωγικής προσέγγιγης σε Ευρωπαϊκά προγράμματα σπουδών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Κατάσταση
Ενεργό
Έναρξη
Λήξη
Τύπος
Ευρωπαϊκό
Επιστημονικός Υπεύθυνος
Βασίλης Κατσούρος