Αντικείμενο του έργου ήταν η ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού για την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στο Δημοτικό για τις ανάγκες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό και κυρίως σε αγγλόφωνες χώρες. Πρόκειται μια σειρά μαθημάτων η οποία απευθύνεται σε μαθητές εισαγωγικού, μέσου και προχωρημένου επιπέδου ελληνομάθειας και αποτελείται από δύο CD-ROMs.
Η κατανομή της ύλης σε ενότητες βασίζεται σε έναν αριθμό σταδίων εκμάθησης της Ελληνικής. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του λογισμικού για την εκμάθηση της Ελληνικής ακολουθούν τις παρακάτω βασικές αρχές:
-
Τα Ελληνικά διδάσκονται ως δεύτερη/ξένη γλώσσα, χωρίς προαπαιτούμενες γνώσεις από τη μεριά της/του μαθήτριας/ή.
-
Το σύστημα περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ερμηνεία και τον χειρισμό του γλωσσικού υλικού.
-
Επιτρέπει στο χρήστη να ελέγχει την ποσότητα της γλωσσικής πληροφορίας που προσλαμβάνει, έτσι ώστε να μπορεί να την χειριστεί.
-
Προσφέρει διαδικασίες αξιολόγησης, όπως άμεση ανάδραση, καθώς και εργαλεία που δείχνουν το βαθμό κάλυψης της ύλης και τη γενική επίδοση της/του μαθήτριας/τή.
-
Είναι παιγνιώδες.
Το λογισμικό αποτελείται από τα ακόλουθα συστατικά:
-
Το εκφωνούμενο κείμενο της κάθε ενότητας, το οποίο είναι εικονογραφημένο με σκίτσα και κινούμενα σχέδια
-
Τη μετάφραση στη γλώσσα στήριξης, τα Αγγλικά
-
Τις ασκήσεις (φωνολογικές, λεξιλογικές, γραμματικής, συντακτικές, ασκήσεις κατανόησης κειμένου, κ.λπ.)
-
Τη γραμματική, η οποία διασυνδέεται με τις ασκήσεις. Στην κατάρτιση της γραμματικής κάθε επιπέδου λαμβάνεται υπόψη το σχετικό Αναλυτικό Πρόγραμμα του Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.
-
Το δίγλωσσο λεξικό πολυμέσων, το οποίο συνδέεται με το κείμενο.