Πόσο σημαντικός θα ήσουν αν ήσουν ιστοσελίδα της Google? (EK Αθηνά)
Το να βρούμε την πληροφορία στο Google είναι κάτι που όλοι το θεωρούμε δεδομένο, αλλά τι συμβαίνει μέχρι αυτή η πληροφορία να παρουσιαστεί στην οθόνη μας; Πώς ιεραρχεί η Google τις ιστοσελίδες που είναι σχετικές με κάτι που ψάχνουμε για να τις παρουσιάσει από τις πιο σημαντικές στις λιγότερο σημαντικές; Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά θα «ντυθούν» για λίγο «ιστοσελίδες», θα ακολουθήσουν τα μονοπάτια που χαράσσουν οι αλγόριθμοι και θα πάρουν μια ιδέα για το πώς μικρές αλλαγές στη δομή των διασυνδέσεων μεταξύ των ιστοσελίδων μπορούν να καθορίσουν το ποια πληροφορία θα φτάσει τελικά πρώτη στα χέρια μας!
Ο Βλάσης, το ρομπότ που χορεύει! (EK Αθηνά)
Η ομάδα αναγνώρισης και επεξεργασίας μουσικής του Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου / Ε.Κ. “Αθηνά” έχει αναπτύξει έναν καινοτόμο αλγόριθμο αναγνώρισης ρυθμού σε πραγματικό χρόνο (real-time beat-tracking) ο οποίος έχει ενσωματωθεί σε ένα ρομπότ που χορεύει. Συγκεκριμένα, στο ρομπότ μπορεί να «φορτωθεί» οποιοδήποτε μουσικό κομμάτι της αρεσκείας μας, και το ρομπότ να αναπαραγάγει το κομμάτι αυτό και να αναγνωρίσει το ρυθμό. Έτσι μπορεί και χορεύει σύμφωνα με τον ρυθμό του κομματιού και να συνεπάρει στον ρυθμό του τους φίλους του.
WhoLoDancΕ: χορεύοντας με τα βήματα της τεχνολογίας (EK Αθηνά)
Πώς μια κινούμενη φιγούρα μπορεί να επηρεάσει την κίνησή σου; Αν χόρευες μαζί με ένα τρισδιάστατο άβαταρ ή μία ολογραμματική προβολή πώς θα ήθελες να μοιάζει(ς); Πόσο εύκολο είναι να φτιάξει κανείς μια βιβλιοθήκη για τη χορευτική κίνηση; Τι μπορεί να διδάξει έναν επιστήμονα της πληροφορικής ένας χορευτής ώστε να σχεδιάζει καλύτερες διαδραστικές διεπαφές; Αυτά είναι μόνο κάποια από τα ερωτήματα τα οποία καλούμαστε να απαντήσουμε μέσα από την ενασχόλησή μας στο ερευνητικό έργο WhoLoDancE!
Δημιουργήστε μουσική με τις κινήσεις του σώματός σας (EK Αθηνά)
Ελάτε να πειραματιστείτε παίζοντας ένα εικονικό έγχορδο μουσικό όργανο κάνοντας χειρονομίες με τα δάκτυλά σας και κινώντας το σώμα σας! Οι εικονικές χορδές μπορούν να είναι φτιαγμένες από ασυνήθιστα υλικά όπως μάρμαρο, τρίχες αλόγου ή ακόμα μετάξι και ιστό αράχνης. Ο μουσικός ήχος που θα ακούσετε παράγεται υπολογιστικά σε πραγματικό χρόνο από τον υπολογιστή καθοδηγούμενος από τις δικές σας χειρονομίες! Πρόκειται για τεχνολογία που αναπτύσσεται με χρηματοδότηση της ΕΕ/Ορίζοντας 2020 – Έργο iMuSciCA.
Επίδειξη επιστημονικών οργάνων και εξοπλισμού της θαλάσσιας έρευνας (ΕΛΚΕΘΕ)
Ο επισκέπτης θα μπορέσει να επισκεφτεί το φορητό φυσικο-χημικό εργαστήριο του ΕΛΚΕΘΕ και να λάβει ενεργά μέρος σε πειράματα μέτρησης της ποιότητας του νερού μαζί με τους επιστήμονες του ΕΛΚΕΘΕ. Επίσης, θα εκτεθούν επιστημονικά όργανα και θα πραγματοποιηθούν ζωντανά μετρήσεις όπως ακριβώς συμβαίνει στην ανοιχτή θάλασσα στις λίμνες, τα ποτάμια και τα εσωτερικά ύδατα. Μέσω της συζήτησης θα κατανοηθούν σημαντικές έννοιες για τη θαλάσσια έρευνα και θα αναδειχθούν οι τεχνολογικές δυσκολίες και οι καινοτομικές λύσεις που απαιτούνται ώστε να αντλούμε σύγχρονη επιστημονική πληροφορία από θαλάσσιο και υδάτινο περιβάλλον.
Η επίδραση των πλαστικών απορριμμάτων στη θαλάσσια ζωή (ΕΛΚΕΘΕ)
Με την χρήση στερεοσκοπίου και άλλων εργαστηριακών τεχνικών θα αναδείξουμε την παρουσία πλαστικών και μικρό-πλαστικών που βρίσκονται ακόμα και σε μια μικρή ποσότητα θαλασσινής άμμου! Επίσης, στη δράση το κοινό θα ενημερωθεί για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα CLAIM - Cleaning Litter by Applying Innovative Methods in european seas, με συντονιστή ερευνητές του ΕΛΚΕΘΕ. Θα μάθει για τους στόχους και την ως τώρα δράση του. Μέσω σύντομου ερωτηματολογίου επιθυμεί να αποτυπώσει την άποψη των πολιτών σχετικά με την επίδραση των πλαστικών απορριμμάτων στο περιβάλλον και στην ποιότητα ζωής. Με αυτόν τον τρόπο το κοινό θα βοηθήσει τους ερευνητές να εξάγουν συμπεράσματα που θα συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη απορρύπανση των θαλασσών.
EUphoria Teen Labs - Euphoria Youth Labs (Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης)
Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τα νέα εργαστήρια της Ελευσίνας 2021 Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης που απευθύνονται σε έφηβους και νέους της Ελευσίνας και της ευρύτερης περιοχής δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συνδιαμορφώσουν το καλλιτεχνικό της πρόγραμμα. Δεκαπέντε έφηβοι (12-16 ετών) και δεκαπέντε νέοι (17-25 ετών), μέσα από ένα εξάμηνο εργαστήριο συναντήσεων, θα έχουν τη δυνατότητα να συζητήσουν τις ιδέες τους με τους επιμελητές του προγράμματος και με σημαντικούς καλλιτέχνες, να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες στην επιμέλεια καλλιτεχνικών δράσεων-εκδηλώσεων, να επισκεφθούν χώρους πολιτισμού της Ελλάδας και να έρθουν σε επαφή με σημαντικές καλλιτεχνικές διοργανώσεις της Ευρώπης.
Παράκτια Ελευσίνα, μια γειτονιά του Σαρωνικού (ΚΠΕ Ελευσίνας)
Πως ήταν ο κόλπος της Ελευσίνας την εποχή των Παγετώνων; Πού ήταν το λιμάνι της πόλης την αρχαία εποχή του Ιερού της Δήμητρας; Ποιος είναι ο Λεσσεψιανός μετανάστης που κατοικεί τα νερά της και πότε ήρθε; Ποιοι άλλοι κατοικούν μαζί του σήμερα; Τι ευκαιρίες μας δίνουν τα εγκαταλειμμένα εργοστάσια; Οι επισκέπτες θα μάθουν τις απαντήσεις που δίνουν οι ερευνητές και θα παρατηρήσουν κοχύλια από την παραλία της Ελευσίνας, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευσίνας, φορέα του Υπουργείου Παιδείας, που δραστηριοποιείται με έδρα και πεδίο την Ελευσίνα για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών σε περιβαλλοντικά ζητήματα.
Το λιμάνι και ο άνθρωπος(ΒΒΕΜ)
Οι συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το Λιμάνι και ο Άνθρωπος» έχουν τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τον καθοριστικό ρόλο της Λιμενικής Βιομηχανίας στη διακίνηση αγαθών και ανθρώπων, πως επηρεάζει τη ζωή τους, την οικονομία και την κοινωνία συνολικά και πως τελικά εξαρτώμεθα από τη θάλασσα. (Η μελέτη του εκπαιδευτικού προγράμματος είχε γίνει με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.)